ČSAD Semily

    Historie ČSAD Semily se začíná psát v roce 1994, kdy byla zprivatizována část dopravního závodu ČSAD Hradec Králové. Pod hlavičku ČSAD Bus Semily, a.s. přešly závody 510 Jičín (s provozovnami v Hořicích a Sobotce) a 511 Semily (s provozovnami Jilemnice, Lomnice, Rokytnice a Turnov). V roce 1997 se název společnosti změnil  ČSAD Semily, a.s. I přes mnohé jiné aktivity ale zůstává hlavním podnikatelským záměrem provozování autobusové dopravy, která byla provozována nejvíce ve dvou krajích Libereckém a Královéhradeckém  v okolí měst Jičín, Hořice, Turnov, Lomnice nad Popelkou, Semily, Jilemnice a Rokytnice nad Jizerou. Od roku 2006 procházela společnost dynamickým rozvojem, kdy nejprve zvítězila ve výběrových řízeních vypsaných ústeckým krajem. Od listopadu roku 2006 tak začaly jezdit autobusy pod hlavičkou ČSAD Semily ve šluknovském výběžku (středisko Varnsdorf), od dubna roku 2007 přibyla oblast Českého Středohoří (středisko Litoměřice - od roku 2009 přejmenované na středisko Ústí nad Labem). Další oblast se podařilo získat v prosinci 2007 převzetím dopravce Severočeská dopravní, který působil v severní části Ústecka. Poslední provozní oblast byla získána v okolí Loun, kdy byla smlouva vypovězena dosavadnímu dopravci Busmat. Rok 2007 byl z hlediska rozšíření úspěšný i v libereckém kraji. Vzniklo další středisko Česká Lípa, které od této doby zajišťuje provozování tamní městské dopravy. Další dopravní výkony se podařilo získat v roce 2009, kdy v rámci optimalizace dopravy a spuštění integrovaného systému Iredo v královéhradeckém kraji bylo převzato část linek dopravci Osnado v okolí Nové Paky.

Konec historie ČSAD Semily se začíná psát v roce 2008, kdy byla zakoupena dopravní firma ČSAD Jablonec. Integrace probíhala do roku 2010, kdy byly jablonecké linky převedeny na nově vzniklé středisko Jablonec s divizemi MHD a VHD. Koncem roku obě společnosti zanikají a na místo nich vzniká nové dopravní uskupení BUSLINE a.s.

MĚSTSKÁ DOPRAVA

 Mimo veřejné linkové dopravy dopravce provozoval také městské linky Hořicích, Jičíně, Turnově, a v zimních a letních měsících v Harrachově. Od roku 2007 se počet městských linek rozšířil o linky městské dopravy v České Lípě. V minulosti byly zajišťovány také městské linky v Lovosicích (2008-2009) a ve Varnsdorfu (2007-2009).

VOZOVÝ PARK

K zajištění dopravy podnik disponoval kolem 300 vozidel rozdělených do devíti provozoven Česká Lípa, Hořice, Jičín, Jilemnice, Ústí nad Labem, Rokytnice, Semily, Turnov, Varnsdorf . Od roku 2004 byl vozový park omlazován také autobusy s pohonem na stlačený zemní plyn CNG. Pro plnění vozidel CNG byla vybudována vlastní plnící stanice v Semilech. Samozřejmostí pro vozy v dálkové dopravě je klimatizace a od roku 2008 i bezplatné připojení WIFI.